やっぱりFAXする必要があるようです。

日本語でサポートにメールを送ったところ、以下の内容のメールが返ってきました。

We are currently in the process of reviewing your iPhone Developer Program enrollment information and have noticed that the billing information entered during your iPhone Developer Program purchase does not match your enrollment information. As such, the activation of your Program is temporarily being placed on hold.


In order for us to verify your identity, please fax a copy of your notarized government issued photo identification to us at サポートのFAX番号. When faxing this information, please include your Enrollment ID: (登録時のID). We will be unable to remove the hold placed on your Program if the verification documentation you provide us is not notarized.

内容はログインしてiPhone Dev Centerのページ右側のステータスリンクから飛べるPDFページの内容とほぼ同じものでした。
ちなみにサポートへ送る際、フォーム記入時のリージョンはちゃんと「Japan」にしました。
個人情報にうるさい世の中なので登録時のセキュリティ対策も強まったのかもしれませんね。
ということでやっぱりまた来週(^^;

追記

その後日本語で回答が来て、簡単な手順でアクティベーションを行うことができました☆
アクティベーション完了しました! - 星羽モバイル日和

広告を非表示にする